Štvrtok, 6. Marec 2014 | Prílohy k správe | Tagy

V roku 2013 vzrástol objem inzertných výdavkov v slovenských printových médiách. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov médií a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

Zadávatelia investovali v roku 2013 do printovej reklamy viac ako 175 mil. eur. Printový trh tak zaznamenal medziročne nárast výdavkov do reklamy o 3,8 percenta a po prepade v roku 2012 sa dostal na úroveň z roku 2011, stále však zostáva na nižšej úrovni, ako bol v roku 2007.

Výdavky na reklamu v časopisoch poklesli o necelé percento, zatiaľ čo výdavky do reklamy v novinách vzrástli o necelých 10 percent. Nárast v novinách čiastočne súvisí s rozšírením portfólia monitorovaných médií, do ktorého boli v roku 2013 pridané aj vybrané regionálne mutácie celoštátnych denníkov. Nové médiá sa podieľali na celkovom náraste v segmente novín 3 percentami.

Vývoj výdavkov do reklamy (v mil. €)

 

2012

2013

% zmena

PRINTY SPOLU

168,7

175,2

3,80%

   z toho Časopisy

92,5

91,7

-0,90%

   z toho Noviny

76,2

83,5

9,60%

V roku 2013 zaplnila reklama v monitorovaných printových médiách 50 340 inzertných strán, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 2 percentá. Ak neberieme do úvahy nové médiá, zaradené do monitoringu až v roku 2013, možno konštatovať medziročný pokles počtu inzertných strán.

Vývoj počtu inzertných strán

 

2012

2013

% zmena

PRINTY SPOLU

49 325

50 340

2,06%

   z toho Časopisy

27 115

27 193

0,29%

   z toho Noviny

22 210

23 148

4,22%

Na selfpromo, teda na propagáciu vlastných aktivít a iných titulov zo svojho portfólia využili vydavatelia 4 336 inzertných strán, čo predstavuje takmer 9 percent z celkového počtu inzertných strán.

Najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, Spoločnosť 7 Plus a Petit Press. Traja najväčší hráči získali až 61 percent z celkových investícií zadávateľov do printovej reklamy.

  Vydavateľstvo

2013

zmena oproti 2012

podiel na printovom trhu

RINGIER AXEL SPRINGER

45 613 507 €

3,5%

26%

SPOLOČNOSŤ 7 PLUS

35 911 587 €

8,6%

21%

PETIT PRESS

25 632 077 €

0,0%

15%

Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia už tradične najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva. Eva drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní, a čo sa týka denníkov, prvenstvo si drží Nový čas.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol Lidl, ktorý ukončil niekoľkoročné prvenstvo Orange. Na druhom mieste sa udržal predajca záhradnej a bazénovej techniky (Mountfield) a investície do printov mobilného operátora Orange boli tretie najvyššie.

Top 10 zadávateľov v tlači

 

Zadávateľ

Suma v €

1

Lidl

5 216 679 €

2

Mountfield

4 666 010 €

3

Orange

4 399 411 €

4

Slovak Telekom

3 552 631 €

5

Agentúra Megavox

2 881 300 €

6

Azet

2 200 358 €

7

Rozhlas a televízia Slovenska

2 122 934 €

8

Telefónica

1 945 653 €

9

Porsche Slovakia

1 607 326 €

10

Radio Expres

1 602 964 €

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Jana Tibenská, Head of Media Intelligence, t: 02/ 32 366 320, e: janka.tibenska@tns-global.sk  

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t:02/32 366 104, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

www.tns-global.sk, www.tnsadexpress.sk


Prílohy k správe


Tagy