Utorok, 25. Marec 2014 | Prílohy k správe | Tagy

Tvrdíme to na základe výsledkov prieskumu LifeStyle, ktorý agentúra TNS Slovakia realizuje pravidelne od roku 2006 v približne dvojročných intervaloch. Jednou z kľúčových otázok prieskumu je aj trávenie voľného času, ktorý si poniektorí z nás krátia práve čítaním.

Kým po minulé roky čítalo knihy necelých 33% obyvateľov, posledné meranie zaznamenalo nárast o 3 percentuálne body. „Nárast čítania kníh nie je prudký, ale je to tendencia smerom nahor“, vysvetľuje Tatiana Böhmerová, senior konzultant zo spoločnosti TNS Slovakia. Naopak, takmer štvrtina (24%) ľudí  knihy vôbec nečíta.

 

Čítanie kníh aspoň raz za týždeň (v %)

vývoj za 2008-2013

 

TNS Slovakia, 2013, N = 829

 

Medzi respondentmi  sú takí, ktorí v porovnaní s minulým obdobím čítajú viac a tiež takí, ktorí čítajú menej. Dá sa však povedať, že stále viac ako polovica z nás číta rovnaké množstvo kníh, ako čítala aj v minulosti.

Podľa životného štýlu delí štúdia LifeStyle ľudí do 6 základných skupín. Najväčší nárast čítania kníh sme zaznamenali medzi ľuďmi zo segmentu „rozvážni“. Podľa psychológa si títo ľudia vážia také výrobky a služby, ktoré im dávajú pocit kontroly či predvídateľnosti. Sú radi informovaní, racionálni a vecní a radi rešpektujú pravidlá. A zjavne toto všetko hľadajú aj v dnešnej ponuke kníh. Nárast čítania kníh sme zaznamenali aj u nevyliečiteľných optimistov, ktorí pozitívne reagujú na nové, štýlové a netradičné produkty.

Aj príklady z praxe priamo či nepriamo potvrdzujú rastúci trend čítania kníh.  A zatiaľ čo v minulosti by ste slovenských autorov hľadali na knižných pultoch márne, v súčasnoti sa im, na milé počudovanie, výborne darí. V predajnosti knižných noviniek sa domáci autori pravidelne nachádzajú na popredných priečkach. 

 

O štúdii LifeStyle

Štúdia LifeStyle sa realizuje pravidelne cca každé dva roky, už od r. 2006. Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia začiatkom roka 2013. V rámci prieskumu sa uskutočnilo 6488 rozhovorov a viac ako 90 kvalitatívnych pozorovaní. Vzorka je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15-65 rokov.

Štúdia Lifestyle monitoruje životy Slovákov: zameriava sa na ich životný štýl, rodinnú situáciu, vkus, spotrebiteľské správanie, prácu, dovolenkovanie a množstvo iných faktorov. Sleduje všetko, čo vytvára veľký slovenský príbeh a vysvetľuje príčiny a dôsledky.

Viac info na: www.lifestyle2013.sk 

 

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

Tatiana Böhmerová, Client Partner Senior; t: 323 66 456, e: tatiana.bohmerova@tns-global.sk

 


Prílohy k správe


Tagy