Streda, 20. Júl 2016 | Prílohy k správe | Tagy

Predajne a obchodné siete lákajú do svojich predajní zákazníkov pomocou rôznych vernostných programov. Jednou z obľúbených a často využívaných foriem  takýchto programov sú aj vernostné karty, ktoré v súčasnosti vlastnia tri štvrtiny (75 %) slovenskej populácie. Vernostné karty pritom vlastnia hlavne ženy, ľudia vo veku 31 – 50 rokov, obyvatelia väčších miest a ľudia s vyšším vzdelaním či vyšším príjmom.

Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu  LifeStyle, ktorý agentúra TNS Slovakia realizovala v roku 2015 na robustnej reprezentatívnej vzorke viac ako 4 500 respondentov vo veku 15-65 rokov.

Z výsledkov ďalej vyplynulo, že medzi najobľúbenejšie karty patria karty obchodných reťazcov, v ktorých ľudia najčastejšie nakupujú. Viac ako polovica (57 %) Slovákov využíva kartu Club Card obchodného reťazca Tesco. S výrazným rozdielom nasledujú ďalšie vernostné karty. Štvrtina ľudí používa kartu Billa Club Card a DM Drogerie Markt (obe po 25 %) a pätina (20 %) kartu Coop Jednota. Obľúbené sú tiež karty Dr. Max (9 %), Shell Clubsmart (8 %), Dráčik – rozprávková karta (7 %), Slovnaft Bonus Club a Nay Elektrodom – extra karta (obe po 6 %).

Z tých ľudí, ktorí vlastnia vernostné karty, majú  až dve tretiny (65 %) len zopár kariet, a tie zároveň aj pravidelne využívajú. 11% vlastníkov vernostných kariet má veľké množstvo kariet, z nich má však len pár obľúbených, ktoré používa pravidelne. 9% vlastní veľké množstvo kariet  a snaží sa ich používať viac menej všetky. No a 15 % vlastníkov kariet väčšinou ani nenapadne vernostné karty použiť.

O prieskume

Lifestyle 2015 sa realizoval v roku 2015 na robustnej reprezentatívnej vzorke 4533 respondentov vo veku 15-65 rokov. Vzorka je reprezentatívna pre populáciu Slovenska z hľadiska veku, pohlavia, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja. 

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager, t: 0903 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk


Prílohy k správe


Tagy