Utorok, 6. Jún 2017 | Prílohy k správe | Tagy

Londýn, UK - Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých 5 priečok rebríčka 2017 BrandZTM Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý dnes uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown.

Amazon dosiahol najväčší nárast dolárovej hodnoty zo všetkých značiek v rebríčku Top 100, rástol o 40,3 miliárd dolárov (+ 41%) na 139,3 miliárd dolárov a obsadil tak 4. priečku. Obchodný obor sa aj naďalej zameriava na svoj technologický ekosystém vyvíjaný pre variabilné potreby zákazníkov ako sú nakupovanie online, bleskové doručovanie, zábava a tiež predstavenie nových služieb na báze umelej inteligencie ako doručovanie potravín a osobná asistentka Alexa.

Google, Apple a Microsoft si udržujú prvé tri priečky, hodnota ich značiek narástla za posledný rok o + 7% na 245,6 miliárd dolárov, + 3% na 234,7 miliárd dolárov a + 18% na 143,2 miliárd dolárov v tomto poradí, Facebook na piatej priečke rástol o + 27% na 129,8 miliárd dolárov. 25% celkovej hodnoty všetkých značiek zastúpených v rebríčku BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta je tvorené súčtom hodnoty prvých 5 značiek rebríčka, čím len zdôrazňujú svoje dominantné postavenie na súčasnej obchodnej mape sveta.

David Roth, výkonný riaditeľ pre oblasť Strednej a východnej Európy, Afriky a Ázie, The Store WPP, hovorí: „Tohtoročný rebríček BrandZ Top 100 globálnych značiek opäť dokazuje, že silné značky predstavujú skvelú hodnotu pre svojich vlastníkov, akcionárov a tiež návratnosť, nehľadiac na rušivé vplyvy. Niektorými prezývaná 'Obávaná päťka' technologických gigantov, ktorí ovládajú čelo rebríčka, je pre svojich konkurentov skôr 'Strašnou päťkou', vzhľadom k obrovskej moci ich značiek a zdanlivo neotrasiteľnej pozícií na trhu.“

Ďalšou zaujímavosťou v tohtoročnom rebríčku je čínska značka Tencent (č.8), ktorá vstúpila vďaka rastúcej návštevnosti svojej sociálnej platformy WeChat do rebríčka Top 10 vôbec prvýkrát, hodnota jej značky sa zvýšila o + 27% na 108,3 miliardy dolárov. Adidas bol najrýchlejšie rastúcou značkou v percentuálnom náraste (+ 58%, 8,3 miliardy dolárov), nasledovaný čínskou značkou prémiového alkoholu Moutai (+ 48%, 17 miliárd dolárov).

Ako najväčšia a najreprezentatívnejšia platforma pre budovanie značiek na svete odráža BrandZ značky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou životného štýlu súčasných spotrebiteľov. Je to jediný projekt hodnotiaci značky na základe kombinácie viac ako 3 miliónov rozhovorov so spotrebiteľmi na celom svete s analýzami finančného a obchodného výkonu každej zo spoločností (s využitím dát z Bloomberg a Kantar Worldpanel).

V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o + 8% na 3,64 bilióna dolárov v porovnaní s + 3% v roku 2016, počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 miliárd dolárov vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o + 152%, značky sú viac inovatívne, zamerané na spotrebiteľov a využívajúce technológie, majú obrovský dosah a potenciál pre ďalší rast. BrandZ Top 10 má v roku 2017 takmer rovnakú hodnotu ako celá Top 100 v roku 2006 (1,42 bilióna dolárov vs 1,44 bilióna dolárov), a vzrástla vo svojej hodnote o + 249% v porovnaní s + 152% pre celú Top 100.

 

Hodnota BrandZ Top 100 globálnych značiek dokazuje, že silné značky aj naďalej porážajú svojich konkurentov. V porovnaní s kľúčovými benchmarkami za posledných 12 rokov vzrástlo portfólio BrandZ Top 100 značiek o 50% viac ako hodnota S&P 500 Index a 3,5 krát viac ako MSCI All Country World Index.

Poradie roku 2017 ukazuje, že jazýček váh sa nakláňa skôr na stranu značiek, ktoré sa zameriavajú na spotrebiteľov, technologické značky vyvíjajúce ekosystémy, ktoré uspokojujú rôznorodé potreby a istým spôsobom zjednodušujú komplikovaný svet. Viac ako polovica absolútnej hodnoty všetkých značiek zastúpených v Top 100 je zastúpená značkami, ktoré nejako súvisia s technológiami (podľa definície zahŕňa aj telekomunikácie a online obchody). V roku 2006 to bola len jedna tretina značiek. Tieto značky zvýšili svoju hodnotu za posledný rok o + 16%, zatiaľ čo netechnologické značky zvýšili svoju hodnotu iba o + 4%.

Deväť z Top 10 sú značky spojené s technológiami, a rovnako tak aj sedem z nováčikov v Top 100 pre rok 2017: Xfinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix, Snapchat a Sprint.

Obchod bol najrýchlejšie rastúcou kategóriou, zvýšil svoju hodnotu za posledných 12 mesiacov o + 14%, hlavnými ťahúňmi rastu sú online obchodné značky Amazon a Alibaba, ktoré ako väčšina pôvodne internetových značiek rozširujú svoje obchodné kanály o kamenné obchody. Celková hodnota značiek online obchodníkov vzrástla od roku 2006 o + 388%, zatiaľ čo hodnota tradičných obchodných značiek klesla o -23%, pretože si dali načas s prispôsobením svojej ponuky a rozšírením o online.

Kategória technológií rástla o + 13% a kategória fast food bola tohtoročná tretia najrýchlejšie rastúca kategória (+ 7%), dôvodom je predstavenie čerstvého jedla a výhodných menu, ale aj zákazníckych inovácií, ktoré podporujú zaujímavú skúsenosť so značkou.

 

The BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2017

Poradie 2017

Značka

Kategória

Hodnota značky 2017 (miliardy $)

Zmena v hodnote značky

Poradie 2016

1

Google

Technology

245,581

+7%

1

2

Apple

Technology

234,671

+3%

2

3

Microsoft

Technology

143,222

+18%

3

4

Amazon

Retail

139,286

+41%

7

5

Facebook

Technology

129,800

+27%

5

6

AT&T

Telecom providers

115,112

+7%

4

7

Visa

Payments

110,999

+10%

6

8

Tencent

Technology

108,292

+27%

11

9

IBM

Technology

102,088

+18%

10

10

McDonald’s

Fast food

97,723

+10%

9

 

Z regionálneho hľadiska ovládli rebríček americké značky, sú zastúpené 54 značkami v rebríčku BrandZ Top 100, ich hodnota tvorí 71% celkovej hodnoty. V poslednom roku rástli tieto značky o + 12% v porovnaní s celkovým poklesom o -1% u značiek pochádzajúcich zo zvyšku sveta okrem Číny, kde značky nevlastnené štátom vzrástli na hodnote o + 11%.

Prvá dvadsiatka značiek B2B zvýšila svoju hodnotu o 11%. Microsoft zostáva číslom 1 s rastom o + 10% na 143,2 miliardy dolárov, zatiaľ čo Shell je najrýchlejším B2B hráčom, jeho hodnota sa zvýšila o + 23% na 18,3 miliardy dolárov. Rebríček ďalej ukazuje, že digitálny svet stiera hranicu medzi business a spotrebiteľským prostredím, z B2B a B2C značiek sa postupne stávajú B2H (Business to Human) značky.

 

Hlavné trendy vyplývajúce z tohtoročnej správy z BrandZ Global Top 100 výskumu:

 

Spotrebiteľsky zamerané technologické ekosystémy robia zo značiek neodmysliteľnú súčasť života spotrebiteľov
Zákazníci môžu robiť širokú škálu aktivít od online nakupovania po sledovanie televízie – a to pod hlavičkou jednej značky a na rôznych zariadeniach. Toto pohodlie, ktoré spotrebitelia zažívajú, navyše zabezpečuje najsilnejším značkám výrazné zníženie rizika prechodu k inej značke.

Nové značky sa čoraz častejšie rodia ako globálne, čo im umožňuje rýchlejší rast. Technológie umožňujú firmám šíriť svoju ponuku globálne už od prvého dňa. Tak vznikajú nové typy podnikateľov, ktorí nie sú nijako obmedzení ani geograficky ani odvetvím, ktoré tradične limitovalo rýchlosť a rozsah rastu.

Tradičné netechnologické značky využívajú technológiu k inováciám a k zvýšeniu svojej atraktivity u spotrebiteľov. Najrýchlejšie rastúci Adidas napríklad predstavil 3D tlač ako technológiu pre výrobu svojej obuvi, fast food značka Domino 's Pizza ponúka zákazníkom možnosť sledovania svojej objednávky v reálnom čase.

Rebríček BrandZ Top 100 sa omladzuje. Priemerný vek značky je teraz 67 rokov, kým v roku 2006 to bolo 84 rokov. Dôvodom je podiel novších technologických značiek a tiež vznik značky Čína.

Značky, ktoré jasne komunikujú, ako sa vďaka nim zlepší spotrebiteľovi život, ako napr. Huawei a Toyota, rástli priemerne 3 krát rýchlejšie posledných 12 rokoch (prvá tretina rástla o + 170% v porovnaní s poslednou tretinou, ktorá rástla len o + 57%).

Skvelá komunikácia dáva značke výhodu. Prvá tretina značiek v rebríčku z pohľadu komunikácie (zahŕňajúca McDonald 'a L'Oréal Paris) rástla na hodnote o 196%, v porovnaní s poslednou tretinou, rastúca o 47%. Dôvodom je úspešná komunikácia odlišnosti, ktorú si vybudovali.

 

Doreen Wang, globálna šéfka BrandZ v Kantar Millward Brown k výsledkom dodala: „Toto je doba internetových gigantov, ktorí vybudovali nestále rastúce ekosystémy spájajúce spotrebiteľov. Ich spoločným záujmom je urobiť život jednoduchším, ľahším a lepším. Technológia, v ktorej strede stojí spotrebiteľ, mení naše predstavy a berieme ako samozrejmé, že máme výrobky, služby, nástroje alebo obsah na dosah ruky kedykoľvek chceme. Tieto značky tiež ukazujú veľkú pružnosť - sebavedome a pohodlne sa pohybujú v nových oblastiach a kategóriách, kde rozvíjajú a rozširujú svoje spotrebiteľské základne."

Rebríček BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta a správa z výskumu, ako aj mnoho ďalších materiálov pre kľúčové regióny a 14 odvetví trhu je k dispozícii online tu.

 

Globálna správa, rebríčky, grafy, články a viac môžete tiež získať prostredníctvom aplikácie BrandZ. V nej sú tiež k dispozícii regionálne reporty so všetkými funkciami a možnosťami a je zadarmo na stiahnutie pre Apple IOS a všetky zariadenia s operačným systémom Android na adrese http://www.brandz.com/mobile alebo vyhľadávajte BrandZ v iTunes alebo Google Play obchodoch s aplikáciami.

 

 

 

 

 

 

REDAKČNÁ POZNÁMKA:

O rebríčku BrandZ ™ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta

Rebríček BrandZ Top 100 globálne najhodnotnejších značiek spracovávaný konzultantom WPP pre značku a marketing Kantar Millward Brown je teraz vo svojom dvanástom ročníku. Unikátnosť tohto projektu spočíva v tom, že do celkového hodnotenia vstupuje hodnotenie značky založené na rozhovoroch s viac ako 3 miliónmi spotrebiteľov po celom svete o to značkách, ktoré prichádzajú do priameho kontaktu so spotrebiteľmi, s business-to-business značkami a ďalej sú hodnotené analýzy finančného a ekonomického výkonu spoločností (s použitím dát z Bloomberg a Kantar Worldpanel). Takto je identifikovaná hodnota, ktorú značka prináša obchodu a svojim vlastníkom. Spotrebiteľské vnímanie značky je kľúčovým vstupom pre určenie jej hodnoty, lebo značky sú kombináciou obchodného výkonu, doručenia daného produktu, jasného pozicioningu a vodcovského potenciálu. Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky, lebo aj v prípadoch úplne globálnych značiek môže meranie prínosu značky v jednotlivých krajinách vykázať výrazné odchýlky

O Kantar Millward Brown

Kantar Millward Brown je jednou z popredných výskumných agentúr a odborníkom na efektívnu marketingovú komunikáciu, strategickú komunikáciu, médiá, digital a brand equity. S využitím integrovaných marketingových riešení - kvalitatívnych aj kvantitatívnych - pomáha Kantar Millward Brown svojim klientom budovať silné značky. Kantar Millward Brown operuje vo viac ako 55 krajinách a je súčasťou výskumnej, konzultačnej a informačnej skupiny WPP. Pre viac informácií navštívte www.millwardbrown.com

O WPP

WPP je najväčšie svetové zoskupenie pre komunikačné služby s obratom 74 miliárd USD a príjmom 19 miliárd USD. Prostredníctvom svojich spoločností poskytuje táto skupina rozsiahle spektrum reklamných a marketingových služieb vrátane riadenia investícií do reklamy & médií, spotrebiteľských výskumov, public relations a public affairs, značky a identity, komunikácie v oblasti zdravotníctva, priamej a digitálnej propagácie, eCommerce marketingu v oblasti vzťahov a nákupu a špecializovanej komunikácie. Spoločnosť zamestnáva 205 000 ľudí (vrátane spolupracovníkov a investícií) vo viac ako 3000 pobočkách v 112 krajinách. Pre viac informácií navštívte www.wpp.com.

WPP bolo vymenované Holdingovou spoločnosťou roka na Medzinárodnom festivale kreativity v Cannes 2016 už po šiestykrát v rade. WPP bola tiež piatym rokom vymenovaná Najefektívnejšou Holdingovou spoločnosťou roka 2016 v Effie Effectiveness Index, ktorá oceňuje efektivitu marketingových komunikácií. V roku 2017 bolo WPP ocenené WARC 100 Top Svetovou Holdingovou Spoločnosťou (tretíkrát v rade).

 


Prílohy k správe


Tagy