Utorok, 23. Jún 2015 | Prílohy k správe | Tagy

Podľa prieskumu o životnom štýle Lifestyle 2015, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia, Slovákom chýba sebavedomie. Silné sebavedomie priznáva len o niečo viac ako štvrtina (27%) ľudí. Mužom napríklad častejšie zvyšuje sebavedomie vzdelanie, znalosti a všetko to, čo už v živote dokázali. Mladým ľuďom podporuje sebavedomie zase vzhľad a veci, ktorými sa obklopujú.

Najviac sebavedomie Slovákov posilňuje podpora blízkych ľudí. Aspoň tak si to myslí necelá polovica slovenskej populácie (45%), hlavne ženy a mladí ľudia, ktorí sú ešte závislí na svojich rodičoch. Jedným z prejavov nižšieho sebavedomia je aj fakt, že ľudia stále veria viac v svoju najbližšiu rodinu ako v seba samého.

Sebavedomejší ľudia sú so svojim životom spokojnejší ako tí, ktorým sebavedomie chýba. Spokojnosť so životom na Slovensku síce v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi narastá, ale  stále nedosahuje ideálne hodnoty. No a čo nám k spokojnému životu najviac chýba? Predsa  voľný čas! Až tri pätiny ľudí sa sťažujú na jeho nedostatok. Ale zároveň sa takmer rovnaký podiel Slovákov (až 59%) venuje aspoň raz do týždňa leňošeniu, ničnerobeniu, prípadne si počas dňa pospí. A skoro dve pätiny sa pravidelne nudia. Dokonca sa nudia aj tí, ktorí sa na nedostatok voľného času sťažujú. Pravdepodobne je to spôsobené práve tým, že ľudia už nemusia vymýšľať voľnočasové aktivity. Majú k dispozícii také veľké množstvo ponúk, až si z nich nevedia vybrať.

A aj ked je sebavedomie a spokojnosť so životom stále na tej nižšej úrovni, pozitívne je, že tieto hodnoty postupne rastú. A tak isto sa pomaly zlepšuje aj finančná situácia Slovákov. Po finančnej stránke sa Slováci cítia v oveľa väčšej pohode ako v minulosti. Vzrástol počet tých ľudí, ktorí svoje finančné prostriedky vedia ušetriť a sporia si tak pre ďalšie zvýšenie svojej životnej úrovne (z 24% na 37%). A viac ako štvrtina (28%) slovenských rodín má pocit, že sa ich ekonomická situácia v porovnaní s minulým rokom zlepšila, pričom finančne si polepšili hlavne muži do 30 rokov a rodiny s neplnoletými deťmi.

Eva Taračová, Senior Consultant agentúry TNS Slovakia, výsledky prieskumu okomentovala: „Prieskum v oblasti Vnútorného JA nastavil Slovákom zrkadlo, ktoré jasne odráža príležitosti pre osobný rast. Kiež prestane stúpať počet ľudí, ktorí leňošia alebo sa vo svojom voľnom čase nudia. Kiež prestane klesať počet ľudí, ktorí robia niečo tvorivé. Verme, že 15% podiel ľudí, ktorí sa pravidelne venujú meditácii, je trendom, ktorý prispeje k vedomejšiemu životu Slovákov a teda aj k posilnenie dôvery v seba samého.“

O štúdii Lifestyle 2015

Základom štúdie Lifestyle 2015 je segmentácia Slovákov podľa ich životného štýlu. Prostredníctvom šiestich segmentov popisuje rôzne prístupy k životu a z nich vyplývajúce potreby, ktoré ovplyvňujú konanie a rozhodovanie ľudí vo všeobecnosti ako i v prístupe k značkám.

Lifestyle 2015 sa realizoval na robustnej reprezentatívnej vzorke 4533 respondentov vo veku 15-65 rokov. Na analýzu kvantitatívnych dát nadviazalo kvalitatívne skúmanie pozostávajúce z 24 etnografických sond v prirodzenom prostredí predstaviteľov jednotlivých segmentov. Súčasťou  štúdie je aj 24 videí – každý segment reprezentujú štyria protagonisti: dve ženy, dvaja muži, dvaja mladší a dvaja starší respondenti.

Hlavné tematické okruhy štúdie LifeStyle 2015 sú: Životný štýl Slovákov, Slováci a rodina, Mužský a ženský element, Slováci a práca, Túžby, ašpirácie a obavy Slovákov, Médiá a technológie, Slováci ako spotrebitelia, Neodolateľné značky.

Viac info na: www.tns-lifestyle.sk  

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903/ 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

Eva Taračová, Senior Consultant, t: 0903/ 419 914, e: eva.taracova@tns-global.sk

www.tns-lifestyle.sk, www.tns-global.sk  


Prílohy k správe


Tagy