Piatok, 27. Marec 2015 | Prílohy k správe | Tagy

Výdavky na reklamu v slovenských printových médiách v roku 2014 vzrástli medziročne len o 0,6 percenta a dosiahli úroveň 176 mil. eur.  Aj keď printový trh po prepade v roku 2012 nepretržite medziročne rástol, stále zostáva na nižšej úrovni, ako bol v roku 2007. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia. Monitoring Ad Intelligence vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

Kým noviny v roku 2014 stagnovali (- 0,4%), časopisy si medziročne polepšili (nárast 1,4%). Trh s časopismi zaznamenal tento pozitívny výsledok aj napriek tomu, že v roku 2014 bolo ukončené vydávanie titulov Mamina, Plus jeden deň Krížovky, Plus jeden deň Šport Auto a Štýl bývania. Zaradenie nových magazínov do monitoringu (F.O.O.D. a Mollie tvorí) nemalo výraznejší vplyv na nárast v tomto segmente.

Vývoj výdavkov na reklamu (v mil. €)

 

2013

2014

% zmena

PRINTY SPOLU

175,2

176,2

0,57%

   z toho Časopisy

91,7

93,0

1,41%

   z toho Noviny

83,5

83,2

-0,35%

 

V roku 2014 zaplnila reklama v monitorovaných printových médiách 49 041 inzertných strán, čo predstavuje medziročný pokles o takmer 3 percentá.

Vývoj počtu inzertných strán

 

2013

2014

% zmena

PRINTY SPOLU

50 340

49 041

-2,6%

   z toho Časopisy

27 193

26 768

-1,6%

   z toho Noviny

23 148

22 274

-3,8%

 

Na selfpromo, teda na propagáciu vlastných aktivít a titulov zo svojho portfólia využili vydavatelia menej inzertných strán ako v roku 2013. Kým v roku 2013 to bolo 4 336 strán, v roku 2014 poklesol ich počet na 4 003 inzertných strán (-8%).

Najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, Spoločnosť 7 Plus a Petit Press. Traja najväčší hráči získali až 62 percent z celkových investícií zadávateľov do printovej reklamy.

TOP

Vydavateľstvo

2014

zmena oproti 2013

podiel na printovom trhu

1

RINGIER AXEL SPRINGER

48 689 047 €

6,7%

28%

2

SPOLOČNOSŤ 7 PLUS

37 297 842 €

3,9%

21%

3

PETIT PRESS

23 024 872 €

-10,2%

13%

4

PEREX

13 231 064 €

-12,8%

8%

5

ECOPRESS

7 263 703 €

3,5%

4%

6

VERSA MEDIA

6 946 484 €

12,1%

4%

7

BAUER MEDIA

6 213 283 €

48,7%

4%

8

STAR PRODUCTION

4 900 180 €

-8,2%

3%

9

TREND HOLDING

4 460 624 €

-3,9%

3%

10

ŠPORT PRESS

4 035 291 €

-3,3%

2%

 

Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia už tradične najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva. Eva drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a čo sa týka denníkov, prvenstvo si drží Nový čas.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol Lidl, ktorý sa udržal na prvej priečke druhý rok po sebe. Na druhom mieste sa rovnako udržal predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield. Osem z desiatich najväčších zadávateľov reklamy v tlači bolo v TOP 10 aj v roku 2013. Medzi 10 najväčších zadávateľov sa navyše posunuli výrobca voľnopredajných liekov Simply You a importér automobilov Škoda Auto Slovensko. Z TOP 10 vypadli Telefónica a Porsche Slovakia.

Top 10 zadávateľov v tlači

 

Zadávateľ

Suma v €

1

Lidl

6 294 296 €

2

Mountfield

5 085 963 €

3

Azet

3 083 001 €

4

Orange

2 670 013 €

5

Megavox

2 566 676 €

6

Slovak Telekom

2 108 516 €

7

Radio Expres

1 843 415 €

8

RTVS

1 727 208 €

9

Simply you

1 655 141 €

10

Škoda Auto Slovensko

1 623 611 €

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 130 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903/ 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

Jana Tibenská, Head of Ad Intelligence; t: 02/ 32 366 320, e: jana.tibenska@tns-global.sk

www.tns-global.sk, www.tns-adexpress.sk


Prílohy k správe


Tagy