Piatok, 27. Máj 2016 | Prílohy k správe | Tagy

Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (6.5.2016-22.5.2016) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2 280 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 3,25 mil. eur. V roku 2015 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 3,22 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 1 %.

V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1032 spotov v celkovej hodnote 2,39 mil. Eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v brejkoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 73 % príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 80 %. 20 % pripadlo na sponzoring.

Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu

typ spotov

podiel

výdavky v €

reklamné spoty

80 %

1 899 000 €

sponzoring

20 %

488 300 €

SPOLU

100 %

2 387 300 €

Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 15 % menej peňazí. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali viac (53 %) do reklamy v klasických reklamných brejkoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a pri hokejových reláciách. Ostatných 47 % z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v power brejkoch počas hracích tretín zápasov.

Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty

Reklama vysielaná v rámci: 

výdavky v €

počet spotov

reklamných brejkov

1 000 600 €

163

power brejkov

898 400 €

160

SPOLU

1 899 000 €

323

Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 2 %. Záujem o sponzorské odkazy k zápasom sa medziročne znížil o 13 %, objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji vzrástol o takmer 9 %. O takmer pätinu (18%) sa zvýšil objem výdavkov na sponzorské odkazy k ostatným reláciám (Góly-Body-Sekundy, Hokejoví bohatieri).

Výdavky na „hokejový“ sponzoring

typ sponzoringu

výdavky v €

počet spotov

sponzoring Štúdio MS v hokeji

184 346 €

363

sponzoring zápasov

240 270 €

186

sponzoring ostatné (GBS, Hokejoví bohatieri)

63 684 €

160

SPOLU

488 300 €

709

Najväčším zadávateľom počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bola celkovo Škoda, ktorá bola súčasne aj najväčším zadávateľom sponzorských spotov. Najväčším zadávateľom reklamných spotov bola stávková spoločnosť Niké.

TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)

 

Zadávateľ

výdavky v €

1

Škoda

556 674 €

2

Niké

426 700 €

3

Kooperatíva

270 000 €

4

Fortuna

240 000 €

5

Slovak Telekom

188 600 €

6

Orange

188 400 €

7

Zuno

98 200 €

8

Tipsport

98 200 €

9

Möbelix

86 610 €

10

Beiersdorf

86 610 €

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 115 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t:02/32 366 104, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

Jana Tibenská, Head of Ad Intelligence, t: 02/ 32 366 320, e: jana.tibenska@tns-global.sk


Prílohy k správe


Tagy