Štvrtok, 12. Marec 2015 | Prílohy k správe | Tagy

Typickým ochorením jesenných a zimných mesiacov je chrípka a nádcha. Ak sa objaví, siahne chorý človek v prvej voľbe často po voľnopredajnom lieku. Výrobcovia voľnopredajných liekov na zmiernenie a odstránenie príznakov chrípky a prechladnutia preto alokujú prevažnú časť svojich reklamných rozpočtov práve do týchto mesiacov. V minulom roku v mesiacoch január - február a október - december minuli výrobcovia liekov proti chrípke a prechladnutiu až 90 percent svojich rozpočtov. Najsilnejším mesiacom v roku 2014 bol november, keď sa preinvestovala štvrtina (25 percent) z celoročných výdavkov na reklamu v tejto kategórii.

V roku 2014 minuli zadávatelia z tejto kategórie na reklamu viac ako 20 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 3 percentá. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov médií a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Zadávatelia reklám na produkty tejto kategórie využívajú na propagáciu takmer výhradne televíziu. Na reklamu v tv sa v roku 2014 minulo 98 percent celkových výdavkov, po 1 percente pripadlo na reklamu v printe a rádiu.

Televízie odvysielali v roku 2014 takmer 27 tisíc spotov na medikamenty uľavujúce od príznakov chrípky a nachladnutia. Objem reklamného priestoru (celková dĺžka odvysielaných spotov), ktorý televízie poskytli na promovanie liekov tejto kategórie, predstavuje 161 hodín reklamného vysielania.

V printe sa objavilo 60 inzerátov na 30 stranách, čo predstavuje medziročný pokles o 37 percent. V rádiu sa odvysielalo necelých 700 reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 4,5 hodiny.

Desiati najväčší zadávatelia minuli 77 percent z celkových reklamných výdavkov tejto kategórie (medziročne minuli o 12 percent viac). Najväčším zadávateľom bol Boehringer Ingelheim, ktorý medziročne zvýšil svoje výdavky o 30 percent.

 

Zadávateľ

2014

% zmena 2014 vs 2013

1

BOEHRINGER INGELHEIM

2 323 706 €

30%

2

JOHNSON & JOHNSON

2 127 588 €

3

NOVARTIS PHARMA

2 046 159 €

-2%

4

WALMARK

1 928 886 €

1%

5

ZENTIVA

1 574 766 €

-5%

6

GLAXOSMITHKLINE

1 505 732 €

2%

7

BERLIN-CHEMIE

1 428 384 €

-28%

8

RECKITT BENCKISER

1 200 073 €

16%

9

CSC PHARMACEUTICALS

804 785 €

16%

10

KRKA

771 555 €

-45%

*Johnson&Johnson nemal v roku 2013 žiadne výdavky na reklamu v tejto kategórii.

TOP značkou v tejto kategórii bol v roku 2014 Coldrex s najvyššími výdavkami na reklamu. Nasledoval ho Mucosolvan a Flavamed.

Značka

Výrobca

2014

% zmena

2014 vs 2013

1

COLDREX

GLAXOSMITHKLINE

1 505 732 €

2%

2

MUCOSOLVAN

BOEHRINGER INGELHEIM

1 428 750 €

-20%

3

FLAVAMED

BERLIN-CHEMIE

1 428 384 €

-28%

4

THERAFLU

NOVARTIS PHARMA

1 311 879 €

20%

5

PARALEN

ZENTIVA

1 143 323 €

-13%

6

STOPEX

WALMARK

998 601 €

-6%

7

OLYNHEXO & OLYNMUCO

JOHNSON & JOHNSON

957 425 €

*

8

SEPTOFORT

WALMARK

930 285 €

9%

9

TANTUM VERDE

CSC PHARMACEUTICALS

804 785 €

16%

10

SEPTOLETE

KRKA

771 555 €

-19%

*Tento brand bol komunikovaný až od roku 2014.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903/ 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

Jana Tibenská, Head of Ad Intelligence; t: 02/ 32 366 320, e: jana.tibenska@tns-global.sk 


Prílohy k správe


Tagy