Pondelok, 2. Jún 2014 | Prílohy k správe | Tagy

Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (9.5.2014-25.5.2014) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 1979 reklamných spotov a sponzorských odkazov v celkovej hodnote 2,77 mil. eur. V roku 2013 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,49 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 11%.

V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1117 spotov v celkovej hodnote 2,16 mil. eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v breakoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 78% príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 77%. 23% pripadlo na sponzoring.

Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu

typ spotov

podiel

výdavky v €

reklamné spoty

77%

1 654 700 €

sponzoring

23%

506 208 €

SPOLU

100%

2 160 908 €

Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 6,5% viac. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali viac ako polovicu peňazí (52%) do reklamy vysielanej v power breakoch počas hracích tretín zápasov. Zvyšných 48% z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v klasických reklamných breakoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách. Záujem o reklamu v power breakoch sa oproti minulým rokom zvýšil, čo deklaruje 22% nárast výdavkov do reklamy v divácky atraktívnejších tretinách zápasov.

Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty

Reklama vysielaná v rámci: 

výdavky v €

počet spotov

reklamných breakov

797 100 €

196

power breakov

857 600 €

197

SPOLU

1 654 700 €

393

Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14%. Zvýšil sa objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji (22%), poklesol záujem o sponzorské odkazy k zápasom (-46%).

Výdavky na „hokejový“ sponzoring

typ sponzoringu

výdavky v €

počet spotov

sponzoring Štúdio MS v hokeji

252 936 €

402

sponzoring zápasov

186 300 €

126

sponzoring ostatné (GBS, MS v kocke, Osobnosti hokeja)

66 972 €

196

SPOLU

506 208 €

724

Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bola stávková spoločnosť Niké. Najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda. Najviac na reklamu a sponzoring celkovo na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu minula Škoda.

TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)

 

Zadávateľ

výdavky v €

1

Škoda

533 924 €

2

Niké

420 880 €

3

Fortuna

249 500 €

4

Poštová banka

230 500 €

5

Slovak Telekom

230 000 €

6

Heineken

130 620 €

7

Orange

97 000 €

8

Unilever

78 400 €

9

Budweiser Budvar

66 800 €

10

Slovaktual

22 272 €

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Jana Tibenská, Head of Media Intelligence, t: 02/ 32 366 320, e: janka.tibenska@tns-global.sk  

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t:02/32 366 104, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk


Prílohy k správe


Tagy