Štvrtok, 4. December 2014 | Tagy

Vianočné želania Slovákov sa už dlhodobo nemenia. Vyplýva to z prieskumu, ktorý agentúra TNS Slovakia realizovala v novembri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov.

Z prieskumu vyplynulo, že necelá tretina ľudí by si pod vianočný stromček priala oblečenie (31%) alebo knihu (29%). Štvrtina by sa potešila parfumu (24%) a nepohrdla by ani peniazmi (23%).  Na Vianoce by sme chceli dostať aj mobily a smartfóny (16%), zájazdy (16%), počítače a notebooky (15%), bežnú kozmetiku (12%), obuv či kabelky (12%).

Ženy by si chceli pod vianočným stromčekom nájsť hlavne oblečenie, knihy, parfumy, klenoty, hodinky, luxusnú pleťovú či dekoratívnu kozmetiku, nábytok a bytové doplnky. Muži sa na Vianoce potešia spotrebnej elektronike, smartfónom, notebookom a potrebám pre domácich majstrov.

Mladí ľudia by chceli hádam všetko, ale najviac by uvítali oblečenie, peniaze, smartfóny, notebooky a tablety; starší ľudia si želajú potreby pre domácich majstrov, knihy a vitamíny.

Knihy ako darčeky urobia radosť aj ľuďom s vyšším vzdelaním, respondenti s nižším vzdelaním by si pod vianočný stromček želali skôr peniaze, oblečenie, mobily, notebooky, fotoaparáty a darčekové poukážky.

A aké darčeky budeme tento rok nakupovať? Tak ako po minulé roky aj tento rok bude väčšina Slovákov nakupovať prevažne oblečenie (56%). Dve pätiny kúpia knihy (43%) a hračky (40%), pričom hračky kupujú hlavne ľudia, ktorí majú deti. Tretina prekvapí svojich blízkych pod vianočným stromčekom parfumom (33%) a bežnou kozmetikou (32,0%). Medzi darčekmi, ktorými svojich blízkych na Vianoce obdarujeme, nebudú chýbať ani peniaze, športové oblečenie a obuv, luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika, obuv a kabelky.

 

Aké darčeky plánujete na Vianoce kúpiť? (v %)

Aké darčeky by ste chceli na Vianoce dostať? (v %)

oblečenie

56

31

knihy

43

29

hračky

40

2

parfumy

33

24

bežná kozmetika

30

12

peniaze

20

23

športové oblečenie a obuv

16

11

luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika

13

11

obuv, kabelky

13

 

potreby pre domácich majstrov

10

10

spotrebná elektronika (TV, DVD prehrávače, MP3 prehrávače, rádiá...)

10

11

školské potreby

9

1

športové vybavenie

9

6

klenoty, hodinky

8

11

vitamíny

8

7

mobilné telefóny, smartfóny

8

16

darčekové poukážky

7

10

CD, DVD

6

5

alkohol

5

3

počítačové hry

5

4

nábytok a bytové doplnky

5

7

umelecké predmety

5

5

predplatné časopisov

4

6

počítače, notebooky, software

4

15

biela elektronika

4

4

tablety

4

9

zájazdy

3

16

cigarety, cigary, fajky

3

2

fotoaparát, kamery

3

11

iné

3

3

nekupujem / nedostávam darčeky

5

3

TNS Slovakia, november 2014, N = 1000

 

O prieskume

Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu. Vzorka 1000 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 - 65 rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja. Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v novembri 2014.

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

 


Tagy