Štvrtok, 14. Máj 2015 | Prílohy k správe | Tagy

Obchodné reťazce v číslach

Obchodné reťazce minuli v roku 2014 na reklamu v offline médiách takmer 61 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Obchodné spoločnosti sa v posledných 3 rokoch umiestňovali v rebríčku najviac spendujúcich kategórií stabilne na 5. mieste (pred nimi banky, telekomunikácie, automotive, lieky).

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny (74%) svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii, 17 percent do reklamy v printe a zvyšok pripadol na rádio (7%) a outdoor (2%).

Takmer polovicu (46%) svojich reklamných rozpočtov minuli supermarkety a hypermarkety v poslednej tretine roka, pričom najviac prostriedkov alokovali do reklamy v septembri.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorého výdavky na reklamu tvorili až 45 percent z celkových reklamných výdavkov v tejto kategórii. Druhým najväčším zadávateľom bola Billa a top trojku uzatvára COOP Jednota. Tesco sa so svojím rozpočtom umiestnilo na 4. mieste a za ním nasleduje Tchibo s konceptom svojich predajní. Porovnateľné reklamné investície ako Tchibo mal aj zadávateľ Terno Group, ktorý vznikol fúziou reťazcov Terno, Hypernova a Moja Samoška.

 

TOP

Zadávateľ

Gross výdavky na offline reklamu

1

Lidl

27 239 323 €

2

Billa

10 858 528 €

3

COOP Jednota

9 176 943 €

4

Tesco

7 620 071 €

5

Tchibo

2 277 372 €

6

Terno Group

2 274 613 €

7

Kaufland

594 924 €

8

CBA

470 031 €

9

Potraviny Fresh

218 220 €

10

Retail Value Stores (Carrefour)

68 056 €

Obchodné reťazce podľa kampaní

V prvom štvrťroku 2015 investovali obchodné reťazce do reklamy takmer 17 miliónov eur (údaj je v cenníkových cenách a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie), čo predstavuje viac ako 50 percentný nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Z celkového objemu reklamných výdavkov v prvom štvrťroku tohto roka pripadlo 41 percent na propagáciu akciových ponúk, teda kampaní, v ktorých je hlavným posolstvom zvýhodnená akciová cena produktov. Približne tretinu (34%) z celkového objemu minuli zadávatelia na inzerovanie imageových kampaní zameraných na podporu značky. Zvyšných takmer 25 percent reklamných investícií pripadlo na inzerovanie promo kampaní, t.j. súťaží a imageových kampaní spojených s ponukou konkrétnych produktov.

Reklamné výdavky podľa typu kampane (Q1 2015)

Typ kampane

Reklamné výdavky

% podiel

akcia

6 885 038 €

41%

image

5 699 976 €

34%

promo

4 122 344 €

25%

Najvýraznejší podiel televízie v použitom mediamixe bol zaznamenaný pri imageových kampaniach, kde dosiahol 97 percent. Pri akciových a promo kampaniach bol podiel televízie v priemere 75 percent z celkového rozpočtu.

Najväčším zadávateľom akciových kampaní v prvom štvrťroku tohto roka bola spoločnosť Lidl. Top zadávateľom v kategórii imageových kampaní bol Kaufland a najviac na podporu promo kampaní minula Billa.

TOP 3 zadávatelia podľa typu kampane (Q1 2015, v €)

Typ kampane

Poradie

Zadávateľ

Reklamné výdavky

akcia

1

Lidl 

3 781 392 €

2

COOP Jednota 

1 284 790 €

3

Tesco  

764 015 €

image

1

Kaufland

4 664 539 €

2

Lidl

422 385 €

3

Tesco  

284 872 €

promo

1

Billa

1 892 397 €

2

Lidl

1 010 810 €

3

COOP Jednota 

661 252 €

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 130 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; m 0903/ 477 621, e vladimira.buncakova@tns-global.sk

Jana Tibenská, Head of Ad Intelligence, t 02/ 32 366 320, e jana.tibenska@tns-global.sk  

 


Prílohy k správe


Tagy