Utorok, 1. December 2015 | Prílohy k správe | Tagy

Mladí ľudia (16-30 rokov) z celého sveta sú na internet pripojení v priemere 3,2 hodiny denne. Týždenne strávia na internete 22,4 hodín, čo je v prepočte takmer jeden celý deň. Za rok je to už 1 168 hodín alebo 49 dní.

Najviac času strávia pripojením na internet mladí ľudia z Malajzie – 3,8 hodín denne, na internet sa pripájajú prevažne zo svojich smartfónov. V Malajzii v súčasnosti vlastní smartfón až 95 % internetovej populácie. Tento údaj vyplýva z výsledkov globálnej štúdie Connected Life agentúry TNS, do ktorej sa zapojilo viac ako 60 000 používateľov internetu z celého sveta.

Generácia Millennials preferuje zo všetkých foriem médií predovšetkým sociálne médiá, pričom  sociálne siete využíva 63 % a online videá sleduje 59 % mladých ľudí. Táto skupina ľudí tiež ako prvá prijíma nové digitálne metódy, ako napríklad mobilné platby (globálne až 8% mladých ľudí platí denne mobilom). Samozrejme, aj generácia Millennials rada konzumuje tradičné médiá (TV alebo rádio), ale s oveľa nižšou frekvenciou ako staršia generácia.

Avšak, ak chcú značky pritiahnuť pozornosť mladých ľudí tým, že sa primárne zamerajú iba na využívanie nových digitálnych kanálov, môže sa im to vypomstiť. Ak sa budú snažiť držať krok s digitálne vyspelými spotrebiteľmi, riskujú značky stratu tých spotrebiteľov, ktorí tiež menia svoje modely správania, ale oveľa pomalšie ako Millennals.

Medzi staršími spotrebiteľmi, ktorí sú na internete, zohrávajú tradičné médiá silnú úlohu hlavne medzi ľuďmi vo vekovej kategórii 46-65 rokov – 3,1 hodiny denne trávia sledovaním televízie, čítaním novín a počúvaním rádia, čo je takmer o jeden a pol hodiny viac ako u priemerného mladého človeka. Avšak aj staršia generácia ide s dobou a v súčasnosti využíva digitálne platformy oveľa pravidelnejšie, ako tomu bolo v minulosti. 46-65 roční dnes strávia na svojich mobiloch 1,5 hodiny v priemere denne, pričom na Facebook chodí denne 24 %.

Toto dvojaké tempo rastu využívania digitálnych médií – pomalšie pre staršiu generáciu a rýchlejšie pre mladšiu generáciu – vytvára tzv. „digitálnu priepasť“, ktorá je najvýraznejšia na západných trhoch, hlavne v USA, vo Veľkej Británii, Nemecku a Francúzsku. Veľa spoločností v týchto krajinách preto rieši otázku, ako prispôsobiť svoj obsah rôznym cieľovým skupinám.

Britská banka Barclays je príkladom spoločnosti, ktorá úspešne prekonala túto prekážku. Mladých ľudí oslovila cez sociálne médiá a instant messaging, zatiaľ čo pre „starších surferov“ pripravila vzdelávacie kurzy a návody, ktoré im pomáhajú s online bankovníctvom ako aj ďalšími digitálnymi produktmi.

Joseph Webb, globálny riaditeľ prieskumu Connected Life, výsledky prieskumu zhodnotil: „Značky by mali byť opatrné pri vytváraní svojich stratégií, ktoré sa zameriavajú na digitálne návyky rôznych vekových skupín. Zatiaľ čo Millennials predstavujú dôležitú demografickú skupinu, nesmie sa zabúdať ani na Generáciu X (31-45 roční) a generáciu Baby boomers (46-65 roční), ktoré majú všeobecne vyššie disponibilné príjmy, zavedené vzorce nákupného správania a postupne trávia čoraz viac času na internete. Značky sa často zameriavajú iba na najvyspelejších digitálnych spotrebiteľov, ale vhodnejšie by bolo, keby svoju stratégiu zamerali skôr na aktuálnu kúpnu silu spotrebiteľov.“

V dnešnom fragmentovanom mediálnom prostredí využívajú Millennials všetky typy médií, ako instant messaging, sociálne médiá, ale aj tradičné médiá v oveľa väčšej miere ako v minulosti. Takmer sedem z desiatich (69 %) mladých ľudí vo veku 16 -30 rokov využíva instant messaging každý deň. V porovnaní s minulým rokom je to nárast o 43 %. Takmer dve hodiny denne strávia sledovaním online videí a televíznych relácií cez internet.

Joseph Webb pokračuje: „Značky musia v súčasnosti vyriešiť dva problémy. Po prvé, musia sa zamerať na obsah a na zdieľanie tých kampaní, ktoré skutočne oslovia ich cieľovú skupinu. Po druhé, nemali by sa nechať presvedčiť, že starších ľudí najjednoduchšie oslovíte iba cez tradičné médiá. Nie je to tak. Aj vzory správania starších ľudí s vyššou kúpnou silou sa menia a presúvajú sa čoraz rýchlejšie do online prostredia.“  

Zariadenie / aktivity

Baby boomers

(46-65)

Generácia X

(31-45)

Millennials (16-30)

Čas strávený na zariadení/aktivitou denne (v hodinách)

Mobilné zariadenia

1,5

2,4

3,2

Konzumácia médií

 

 

 

-       TV

2,3

1,3

1,3

-       Rádio

0,5

0,2

0,2

-       Noviny & časopisy

0,3

0,1

0,1

-       Sledovanie videí a tv cez internet

1,2

1,6

1,9

Využívanie sociálnych sietí

1,2

1,6

2,4

 

 ZDROJ: TNS, máj – jún 2015, 50 krajín, 60 500 internetových užívateľov

O štúdii Connected Life

Connected Life je globálna štúdia o digitálnom prístupe a správaní 60 500 užívateľov internetu z 50 krajín. Odhaľuje, ako technológie menia životy spotrebiteľov na celom svete. Poskytuje komplexný pohľad na vplyv rastúceho digitálneho ekosystému v mediálnom prostredí.

Connected Life tiež odkrýva nové a zaujímavé príležitosti pre marketérov, ako sa spojiť so svojimi zákazníkmi v tomto čoraz zložitejšom prostredí. Je to silný nástroj, ktorý značkám pomáha vytvárať lepšie digitálne rozhodnutia. Zber dát sa uskutočnil v období máj až august 2015.

Na Slovensku sa prieskum realizoval prostredníctvom internetu v júni tohto roku na vzorke 1 011 internetových užívateľov vo veku 16 - 65 rokov. Vzorka je reprezentatívna pre populáciu Slovenska z hľadiska veku, pohlavia, veľkosti miesta bydliska a kraja, respondent musí byť aktívny užívateľ internetu (pripája sa na akomkoľvek zariadení aspoň raz za týždeň).

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Vladimíra Bunčáková, PR Manager; t: 0903 477 621, e: vladimira.buncakova@tns-global.sk

Linda Carbone, Client Partner , t: 02/ 323 664 56, e: linda.carbone@tns-global.sk


Prílohy k správe


Tagy