Streda, 9. December 2015 | Prílohy k správe | Tagy

Z prieskumov o predvianočnom správaní spotrebiteľov, ktoré agentúra TNS Slovakia realizuje tradične už niekoľko rokov, vyplýva, že vianočné želania Slovákov sa dlhodobo nemenia.

Z októbrového prieskumu agentúry TNS Slovakia vyplýva, že medzi darčekmi, ktoré by sme si tento rok chceli nájsť pod vianočným stromčekom, dominujú knihy (29 %) a oblečenie (27 %). Pätina ľudí nepohrdne ani peniazmi (20 %) alebo kvalitným parfumom (19 %). Na Vianoce by sme chceli dostať aj bežnú kozmetiku (15 %), zájazdy (14 %), kabelky (13 %), obuv (12 %) či športové oblečenie (10 %).

Ženy sa na rozdiel od mužov pod vianočným stromčekom potešia skôr knihám, oblečeniu, kozmetike, kabelkám, parfumom, hodinkám, šperkom, zájazdom, darčekovým poukážkam, ale aj malým kuchynským spotrebičom. Muži by si, naopak, chceli nájsť hlavne športové oblečenie či vybavenie, spotrebnú elektroniku, notebooky, herné konzoly a potreby pre domácich majstrov.

Mladým ľuďom urobí radosť takmer všetko – oblečenie, obuv, kozmetika, peniaze, hodinky, kabelky, knihy, bicykle, smartfóny, notebooky, PC hry, herné konzoly, fotoaparáty, športové oblečenie aj športové vybavenie. Starší ľudia si na rozdiel od mladých želajú viac šperky, vitamíny či záhradnú techniku.

Knihy, kabelky a šperky urobia radosť aj ľuďom s vyšším vzdelaním, respondentov s nižším vzdelaním pod vianočným stromčekom potešia herné konzoly či spotrebná elektronika.

Aj medzi jednotlivými krajmi Slovenska nájdeme jemné odchýlky. Tak napríklad obyvateľov Bratislavského kraja potešia viac, na rozdiel od ľudí z iných krajov, elektronické knihy a elektronické čítačky kníh, ľudí z Trnavského kraja vitamíny a záhradná technika, z Trenčianskeho kraja zájazdy a peniaze, zo Žilinského kraja kozmetika a športové oblečenie, z Nitrianskeho kraja oblečenie a obuv, Banskobystrického kraja darčekové poukážky a kabelky, z Prešovského kraja kozmetika a Košického športové vybavenie.

Obyvateľov miest na Vianoce ako darček potešia herné konzoly, športové vybavenie, zájazdy či šperky. Ľudia z dedín by oproti tým z miest radšej uvítali potreby pre domácich majstrov, záhradnú techniku, oblečenie, notebooky a počítače.

 

Aké darčeky by ste chceli na Vianoce dostať?

Knihy

29 %

Oblečenie

27 %

Peniaze

20 %

Parfumy

19 %

Bežná kozmetika

15 %

Zájazdy

14 %

Kabelky

13 %

Obuv

12 %

Športové oblečenie a obuv

10 %

Hodinky

9 %

Mobilné telefóny, smartfóny

9 %

Šperky

9 %

Fotoaparát, kamera

8 %

Luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika

8 %

Počítače, notebooky

8 %

Darčekové poukážky

7 %

Doplnky k počítačom (externé disky, tlačiarne, myši, klávesnice,...)

7 %

Malé spotrebiče do domácnosti

7 %

Potreby pre domácich majstrov

7 %

Nábytok a bytové doplnky

6 %

Športové vybavenie

6 %

Tablety

6 %

Predplatné časopisov

5 %

Spotrebná elektronika

5 %

Vitamíny

5 %

Nedostávam darčeky

6 %

TNS Slovakia, október 2015, N = 1000

V tabuľke sú uvedené iba tie darčeky, ktoré by chcelo dostať viac ako 5% respondentov.

Respondenti mohli uviesť viacero odpovedí.

A aké darčeky budeme tento rok nakupovať? Ani tu sa rebríček v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi nemení. Väčšina Slovákov kúpi oblečenie (56 %). Necelá polovica obdaruje svojich rodinných príslušníkov aj knihou (47 %), bežnou kozmetikou (46 %) a hračkami (46%) – tie sú v drvivej väčšine prípadov určené samozrejme deťom. Tretina prekvapí svojich blízkych pod vianočným stromčekom parfumom (30%). Medzi darčekmi nebudú tieto Vianoce chýbať ani peniaze, obuv, luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika, šperky, kabelky, malé spotrebiče do domácnosti či športové oblečenie.

 

Aké darčeky plánujete na Vianoce kúpiť?

Oblečenie

57 %

Knihy

47 %

Bežná kozmetika

46 %

Hračky

43 %

Parfumy

30 %

Peniaze

15 %

Obuv

14 %

Luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika

13 %

Šperky

12 %

Kabelky

11 %

Malé spotrebiče do domácnosti

11 %

Športové oblečenie a obuv

10 %

Darčekové poukážky

9 %

Doplnky k počítačom

9 %

Alkohol

8 %

Produkty osobnej starostlivosti ( holiace strojčeky, fény, kulmy, osobné váhy,...)

8 %

CD, DVD

7 %

Hodinky

7 %

Mobilné telefóny, smartfóny

7 %

Potreby pre domácich majstrov

7 %

Školské potreby

7 %

Vitamíny

7 %

Športové vybavenie

6 %

Nábytok a bytové doplnky

5 %

Predplatné časopisov

5 %

Spotrebná elektronika

5 %

Nekupujem darčeky

4 %

TNS Slovakia, október 2015, N = 1000

V tabuľke sú uvedené iba tie darčeky, ktoré plánuje nakúpiť viac ako 5% respondentov.

Respondenti mohli uviesť viacero odpovedí.


Prílohy k správe


Tagy