Štvrtok, 26. Apríl 2012 | Tagy

V tejto knihe autor vysvetľuje, ako nakupujeme; prečo robíme tie nákupné rozhodnutia, ktoré robíme; a čo naše rozhodnutia podnecuje.

Autorom je Siemon Scamell-Katz, známy nákupný analytik a globálny riaditeľ pre poradenstvo skupiny TNS. Kniha The Art of Shopping je výsledkom dvadsaťročného výskumu, ktorý obsahuje všetky dôležité kroky – od natáčania zákazníkov v reálnom obchode až po „preskenovanie ich mysle“.

Martin Sorrell, výkonný riaditeľ WPP, povedal: „Mnohí si myslíme, že vieme, ako a prečo nakupujeme. Tak ako si to myslia aj výrobcovia a predajcovia. Táto fascinujúca kniha, ovocie 20-ročného starostlivého pozorovania a hĺbkového výskumu, odhaľuje, ako málo toho v skutočnosti vieme. Je to fascinujúce pre zákazníkov a neoceniteľné pre všetkých ľudí zainteresovaných do maloobchodného procesu.“

Kniha odhaľuje všetky možnosti, ako môžu  značky presvedčiť ľudí, aby si kúpili ich produkty. Jednoduchým spôsobom vysvetľuje a dáva odpovede na často kladené otázky ako zo strany spotrebiteľov tak aj maloobchodníkov:

  • Prečo nakupujeme?
  • Naozaj sami rozhodujeme o našom nákupe? Ak nie my, kto rozhoduje za nás?
  • Je náš výber produktov predvídateľný?
  • Čo nás podnecuje k tomu, že si vyberáme konkrétnu značku?
  • Aké budeme mať skúsenosti s nakupovaním v budúcnosti?

„V súčasnosti je vytvorenie úspešnej značky na globálnom trhu skutočnou výzvou, pretože 80% nových produktov na trhu v priebehu najbližších troch rokov neuspeje. Musíme poznať nákupné správanie zákazníkov, pretože len tak môžeme lepšie definovať, ako ich môžeme získať,“ povedal Scamell-Katz.  

Siemon Scamell-Katz vytvoril niekoľko metód, ktoré analyzujú spotrebiteľské správania, ako napríklad in-store video alebo mobilný eye-tracking. V súčasnosti zastáva pozíciu globálneho riaditeľa pre poradenstvo na oddelení Retail & Shopper skupiny TNS. Spolupracuje na zadefinovaní stratégie rastu, ktorá je založená na odpovediach na otázky, kedy a ako vplývať na spotrebiteľov.

V TNS Siemon používa skenovanie mysle (fMRI brain scanning) a virtuálnu realitu (VR), aby získal čo možno najviac informácií o spotrebiteľskom správaní. V knihe sa s čitateľmi delí o svoje poznatky, ktoré nadobudol pri viacerých výskumných projektoch; cituje niekoľko prípadových štúdií  a príkladov z prieskumov pre značky ako Debenhams, Dorothy Perkins, Next, McDonald´s, Nestlé, Coca-Cola, Lancôme a tiež James Bond.  

Kniha The Art of Shopping je dostupná na stránke www.amazon.co.uk (v anglickom jazyku).


Tagy